Vårt liv med dig!

måndag 30 november 2009

Julmånaden har snart börjat!

Hej!

Ja igår var det ju första advent och imorgon är det den första dagen på december månad, julmånaden! Älskar att få sätta upp ljusstakar och tomtar, julgardiner ocht ända massa ljus och sånt.. Så himla mysigt!
Vi har lite kvar att fixa med, men det gör vi imorgon eftersom Mattias är ledig då och jag börjar inte jobba förrens klockan 16..

Igår var vi i Ullared och shoppade loss på en massa nya roliga leksaker till Elliott. Han fick en sån där learning puppy som tidig julklapp för han satt och lekte med den i kundvagnen nästan hela tiden och jag hade inte hjärta att ta bort den sen när vi kom hem.. Men resten blir julklappar!
Fick även köpt julklappar till lite andra folk också men inga större grejer direkt!

Och så har vi bokat in en glöggkväll den 19 december med nära och kära och då blir det julklappsleken och massa glögg och tjatter=) Ska bli riktigt kul! Har lagt det hyfsat sent så att Elliott hinner bli trött så att han kan somna strax efter att alla kommer.. Förhoppningsvis gör han det iaf=)

Idag har vi varit och måndagslunchat med Jossan&Max och Maria&Oliver.. Alltid lika trevligt och en riktigt härlig liten tradition=) Så himla kul nu när de är lite större för de leker kanonbra ihop alla 3. Och idag så sov de för ovanligheternas skull samtidigt allihopa så vi fick iaf några minuter i lugn och ro för annars är det fullt upp hela tiden=)
Blev kycklingsallad idag med lite gott bröd till. Enkelt smidigt och gott!

Snart kommer Mattias hem från jobbet och då blir det middag, thaigryta med grön curry och kyckling! Så det blir kyckling två gånger idag. Smaskens!

Nä, dags för mig att ta mig till köket=)

*Kramar*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer som på något sätt kan tolkas fel, är för grova eller som jag helt enkelt inte vill visa publiceras inte. Visa hänsyn för mig och min familj och akta vad du säger!