Vårt liv med dig!

måndag 26 oktober 2009

Vi lever!

Hej!

Sååååå längesedan som jag hade tid att sitta här nu alltså. Inte har jag det nu heller egentligen men efter en del påtryckningar så får jag väl TA mig tid=)

Mycket roligt har hänt sedan sist!

Mattias har fyllt 25 och det firades med inte mindre än 3 kalas, vi hade en helkväll/natt/dag för oss själva med natt på hotell, underbar 3 rätters på El Corazon i sällskap av fina vänner och en fantastisk hotellfrukost dagen efter som pricken över i=) Jag har börjat jobba en hel del. Känns både bra och dåligt såklart, men det är ett måste för att dryga ut kassan...

Elliott både kryper, ställer sig upp och kan stå själv i korta stunder. Helt fantastiskt vad han utvecklas nu! Varje dag känns det som att det händer nya grejer! Han är världens goaste unge som älskar sin mamma och pappa, som älskar att riva runt bland sina leksaker och att träffa andra barn och annat roligt folk=)

Vi har smått börjat fundera på dagis och det lutar åt att han får börja i februari redan. Mest för hans skull då det är rätt svårt att få honom nöjd här hemma med bara mamma och pappa som sällskap.

Vår fina katt Romeo har fått flytta till ett annat hem då Elliott fick massor av hemska exem och fula utslag samt hosta så vi misstänker att han är allergisk. Så fick vi ett erbjudande om en som kunde ta hand om honom och då kändes det fel mot både katten och Elliott att säga nej.. Men han är grymt saknad=/

Snart blir Elliott hela tio månader. Tiden har som vanligt bara flugit iväg och snart blir han ett år! Då blir det ett stort kalas för både honom och mig eftersom jag fyller 25 bara några dagar efter honom=) Ska bli kul!

Och vet ni! Nästa söndag åker jag på sparesa med svärmor och några andra till Polen för att njuta lite. Blir borta i 4 dagar och det lär bli tufft! Har som mest vart ifrån Elliott i 1 natt innan och bara det är rätt jobbigt. Men jag hoppas att jag kan fokusera mer på att njuta av att faktiskt bara få vara mig själv och inte bara mamma och flickvän. Och jag tvivlar inte en sekund på att han kommer ha det jättebra hemma med sin pappa!

Ja, nu kallar åter verkligheten på mig i form av en ilsken liten skit så jag får slänga upp lite bilder och sånt senare! Men jag lovar att försöka hålla bloggen lite mer uppdaterad i fortsättningen!

*kramar*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer som på något sätt kan tolkas fel, är för grova eller som jag helt enkelt inte vill visa publiceras inte. Visa hänsyn för mig och min familj och akta vad du säger!